Forsendelsesdatoer før jul: november: 11.-12.,18.-19. desember: 2.-3.,9.-10.,16.-19. .

Generelt Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av selger, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom. Prisene er oppgitt i NOK og inkludert moms. Vi garanterer at prisene alltid er aktuelle. Pardavėjas pasilieka teisę daryti klaidas, kurios gali atsirasti dėl techninių klaidų. Mes pasiliekame teisę atšaukti visus užsakymus nenurodydami priežasties.

  1. Kontrakt

Disse vilkårene regulerer kjøperens bruk av varer og tjenester levert av selgeren, heretter kalt

selger.
Disse betingelsene gjelder for alle salg fra selgeren med mindre annet er skriftlig avtalt

land i mellom.

 

  1. Land

Selger

Gardu AS

Firmanr.
NO931645439PVM

Brennhøgda 4, 2080 Eidsvoll

Tlf.
40572275

Kjøper

Kjøperen er den brukeren som legger inn bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøperen/kjøperen.

 

  1. Priser og levering

Prisene er i norske kroner og inkluderer merverdiavgift.

Vi garanterer at våre priser alltid er oppdaterte.
Selger tar forbehold om feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere alle bestillinger uten å oppgi noen grunn.

 

  1. Kontraktsinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen sender sin bestilling til selgeren.
Avtalen er imidlertid ikke bindende dersom selgerens tilbud i bestillingsløsningen i nettbutikken eller kjøperens bestilling inneholdt en skrive- eller trykkfeil og den andre parten forsto eller burde ha forstått at det forelå en slik feil.

 

  1. Betaling

Du kan betale med kort (velg Klarna), eller du kan betale via Vipps eller bankoverføring. Apsipirkti mūsų svetainėje yra 100% saugu, o jūs, kaip klientas, esate visiškai saugūs. Hvis du velger Click and Collect, betaler du for varene når du henter dem i butikken.

Klarna: Du kan betale i Klarna Checkout med kredittkort (VISA og Mastercard) eller faktura.

Vi bruker Klarna som kassaleverandør.
Dette innebærer at vi kan komme til å overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og bestillingsinformasjon til Klarna når kassasiden lastes inn, slik at Klarna kan behandle kjøpet ditt.
Personopplysningene du overfører vil bli behandlet i henhold til Klarnas egen personvernerklæring.

Vipps: Vipps gjør det enda enklere for deg å handle på nett.
Betal med mobilen – uten å taste inn kortopplysningene dine!

  1. Sjekk ut av handlekurven din
  2. Velg Vipps som betalingsmetode
  3. Skriv inn adresse og telefonnummer og legg inn bestillingen
  4. Du vil deretter bli omdirigert til Vipps-appen for å bekrefte kjøpet ditt

Og voila – det var så enkelt!

Bankoverføring: En faktura vil bli sendt til deg for betaling etter bestillingen.
Varene sendes etter betaling.

Du kan betale med kort, bankoverføring eller kontanter på utleveringsstedene.

 

  1. Pristatymas

Levering fant sted når kjøperen eller dennes representant overtok varene.

Dersom leveringstidspunktet ikke er angitt i bestillingsbeslutningen, skal selgeren levere varen til kjøperen uten ugrunnet opphold og senest innen 14 dager etter at bestillingen fra kunden er mottatt.
Varene skal leveres til kjøperen med mindre partene særskilt har avtalt noe annet.

Send til

Kjøperen er ansvarlig for å sikre at adressen som oppgis ved bestilling er korrekt

Det stemmer.

Vi tilbyr leveringsalternativer:

  1. Posten sender bestillingen din til nærmeste utleveringssted.

10 kg pakke – 150 NOK, beregnet som følger: opptil 8,5 kg produkter + 1,5 kg pakke

over 10 kg 25 kg – NOK 280, beregnet som følger: opp til 23,5 kg produkter + 1,5 kg pakke

over 25 kg – 35 kg NOK 360, beregnet som følger: produkter opp til 33,0 kg + 2 kg pakke

Leveringstiden hos oss er normalt 3 – 5 virkedager (arbeidsdager), varene sendes fra oss

Mandager og tirsdager.

Kunden vil bli informert når varene sendes ut. Transporttider for Posten Norge er lagt til

vår behandlingstid.

Normal leveringstid er 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss.
Noen ruter tar 4-5 virkedager.
Egne leveringstider vil gjelde før helligdager og offentlige høytider.
I høysesonger/kampanjer kan leveringstiden være noe lengre på grunn av høy ordreinngang.
Når bestillingen din er sendt fra oss, vil du motta sporingsinformasjon via SMS.

 

Hvis varen er skadet under leveringen, må du varsle selgeren så snart som mulig, helst via e-post på ankomstdagen.
Det er viktig at du gir oss en fullstendig rapport og bilder av skaden.
Hvis du ser skader på emballasjen under leveringen, må du også rapportere det direkte til den personen du mottok emballasjen fra.

Uleverte pakker/brev som sendes i retur (uinnløste) vil bli belastet kunden for porto/retur, samt et ekspedisjonsgebyr på kr 300 inkl. mva.

Selgeren betaler aldri returen for kunden, så hvis kunden sender oss en pakke i bytte, er det kunden som bærer kostnaden, ikke selgeren.

Posten sender ikke frosne ferdigretter.

  1. Vi henter på leveringsstedene der vi kjører i henhold til planen vår.

Med Hent kan du reservere produktet ditt på nettet og hente det på nærmeste utleveringssted i henhold til leveringsplanen vår.

Tai veikia taip:

  1. Bestill varene du ønsker i nettbutikken, og velg leveringssted og dato/tidspunkt i handlekurven.
  2. Hent varene dine på et sted du selv velger

Når du velger henting på leveringsstedet som fraktmetode, er frakten gratis.
Vennligst hent varene dine på det tidspunktet du ønsker.
Hvis du ikke har mulighet til å hente varene innen det angitte tidspunktet, ber vi deg kontakte butikken.

Husk på dette!
Ha bestillingsbekreftelsen med deg når du tar den med deg.
Du kan gjøre endringer og legge til produkter etter at du har hentet bestillingen.

Vi forbeholder oss retten til å ha varer som ikke er lett bedervelige i butikken, og holdbarheten på ferskvarer og matvarer kan variere.
Kolleksjonen kan ikke kombineres med vanlig netthandel.

 

Kundens forpliktelser

Den som er registrert som kjøper (18 år) hos selgeren, er ansvarlig for betaling av de tjenester som leveres av selgeren eller selgerens samarbeidspartnere i henhold til disse vilkårene.

Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uautorisert bruk, med mindre det kan bevises at den uautoriserte bruken er muliggjort ved uaktsomhet fra selgerens side.

Feil adresse

Hvis en pakke returneres når du som kunde har oppgitt feil adresse, har vi rett til å beregne den faktiske portoen og returportoen og fakturere deg, samt et gebyr på 300 kroner. įskaitant PVM.

 

  1. Råvarerisiko

Risikoen for varene går over på kjøperen når kjøperen eller kjøperens representant leverer varene i henhold til punkt 6.

 

  1. Angrerett

Ved kjøp av varer fra gardu.no følger vi angreretten i forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett til å angre kjøpet innen 14 dager.

Angreretten gjelder fra dagen etter mottak av varen(e) ved enkeltkjøp.

Hvis du angrer på kjøpet, er du selv ansvarlig for returkostnadene.

Retur av varer

Vær oppmerksom på at produktene vi selger er klassifisert som næringsmidler og derfor ikke er omfattet av angreretten.
Vi anbefaler at du kontakter kundeservice (Info@gardu.no) for å bekrefte returen før du sender varene.

Grąžinamos prekės turi būti grąžintos mums per protingą laiką. Produktai turi būti neatidaryti ir nenaudoti. Hvis varene er skadet/ødelagt, er det ikke sikkert at du får tilbake hele beløpet.

Returadresse:

Gardu AS

Brennhøgda 4, 2080 Eidsvoll

info@gardu.no

 

Kjølevarer

Vi sender ikke frosne/ferske produkter, de kan kun bestilles for henting på utleveringssteder.

Angreretten gjelder ikke for frosne/ferske produkter, da holdbarheten på matvarer ofte er kort.

Tilrettelegging

Dersom selgeren blir oppmerksom på en mangel ved varen som selgeren har levert, skal selgeren snarest mulig iverksette tiltak for å avhjelpe mangelen.
Dersom kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å avhjelpe mangelen som går ut over det som er avtalt med selgeren, er selgeren ikke ansvarlig for disse kostnadene.

 

  1. Forsinkelse og manglende levering – kjøpers rettigheter og frist for å fremsette krav.

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til partenes avtale, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i samsvar med reglene i kjøpekontraktens punkt 5 heve kjøpet.
Kjøperen kan i henhold til forbrukerkjøpsloven holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved anmodninger om mislighold bør varselet være skriftlig (f.eks. via e-post) for å sikre bevis.

 

Oppfyllelse

Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selgeren.
Kjøperen kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i åpenbart misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller.
Dersom vanskelighetene forsvinner innen rimelig tid, kan kjøperen likevel kreve oppfyllelse.

 

Kjøperen mister retten til å kreve oppfyllelse dersom han venter urimelig lenge med å gjøre krav gjeldende.

Oppstigning

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, må kjøperen oppfordre selgeren til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse.
Hvis selgeren ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøperen kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart dersom selgeren nekter å levere varen.
Det samme gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for avtaleinngåelsen, eller dersom kjøperen har opplyst selgeren om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Dersom varen leveres etter utløpet av tilleggsfristen som forbrukeren har satt, eller etter utløpet av leveringsfristen som er avgjørende for avtaleinngåelsen, må kravet om angrerett fremsettes innen rimelig tid etter at kjøperen har fått kjennskap til leveringen.

Endring

Kjøperen kan kreve erstatning for mindre skader på grunn av forsinkelse.
Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes en hindring utenfor hans kontroll, som han ikke med rimelighet kunne ha tatt i betraktning på avtaletiden og hvis følger ikke kunne vært unngått eller overvunnet.

 

  1. Mangelfulle varer – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selgeren melding om at han vil påpeke mangelen.
Kjøperen har alltid reklamert i god tid hvis dette skjer innen 2 måneder.
fra det tidspunkt da mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget.

Dersom varen er mangelfull og dette ikke skyldes forhold på kjøperens eller kjøperens side, kan kjøperen i samsvar med reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 holde kjøpesummen tilbake, velge retting eller omlevering, kreve prisavslag, kreve heving av avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Skundas

Reklamasjoner må fremsettes skriftlig til selger.

Før kunden melder feilen til selgeren, bør kunden finne ut om feilen skyldes kundens forhold.

Ved en eventuell reklamasjon, vennligst send oss en e-post.
Send oss en e-post med bestillingsnummeret ditt, produktet og årsaken til reklamasjonen.
Vennligst legg også ved bilder.
Send til info@gardu.no

 

Ekstraordinære forhold

Selgeren er bare ansvarlig for tap av varen dersom feilen eller mangelen er bevist.
Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgerens kontroll og som selgeren ikke kan forventes å unngå eller overvinne.
Selgeren er ikke ansvarlig for følgeskader som følge av mangelen, med mindre skaden skyldes grov uaktsomhet eller forsett fra selgerens side.
Ved forbrukerkjøp kan vilkårene ikke være dårligere enn det som følger av loven, se
Lov om forbrukerkjøp nr. 34 av 21. juni 2002.

Endring av vilkår

Selger forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, blant annet som følge av endringer i lovgivningen.

 

  1. Selgers rettigheter ved mislighold fra kjøperens side

Dersom kjøperen ikke betaler eller ikke oppfyller andre plikter etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes forhold på selgerens eller selgerens kundes side, kan selgeren etter reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9.
etter omstendighetene holde tilbake varen, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve heving av avtalen eller kreve at kjøperen betaler erstatning.

Oppfyllelse

Selgeren kan holde kjøpet tilbake og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen.
Hvis varen ikke blir levert, taper selgeren sin rett hvis han venter urimelig lenge med å gjøre krav gjeldende.

Oppstigning

Selgeren kan heve avtalen dersom kjøperen unnlater å foreta en vesentlig betaling eller ikke oppfyller andre vesentlige forpliktelser.
Selgeren kan ikke heve avtalen dersom kjøpesummen er betalt i sin helhet.

Force majeure

Om selgeren er forhindret fra å levere eller foreta en tvungen omlevering, eller om en slik leveringsplikt blir urimelig tyngende på grunn av arbeidskonflikt eller annen omstendighet utenfor partenes kontroll, som f.eks, brann, krig, mobilisering eller lignende uforutsette militære innkallelser, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og uroligheter, mangel på kjøretøyer, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangel på eller forsinkelse av leveranser fra underleverandører eller produsenter som skyldes slike årsaker.

Konfidensialitet

All kundeinformasjon håndteres med den største diskresjon og vil aldri bli gitt videre til uvedkommende.

 

  1. Garanti

Vi selger matvarer.
Kjøperen har rett til å reklamere og gjøre krav gjeldende ved forsinkelse eller mangler i henhold til punkt 9 og 10.

 

  1. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for de innsamlede personopplysningene er selgeren.
Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren i henhold til personopplysningsloven kun motta og lagre de personopplysninger som er nødvendige for at selgeren skal kunne oppfylle sine forpliktelser etter avtalen.
Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre parter dersom dette er nødvendig for at selgeren skal kunne oppfylle avtalen med kjøperen eller i de tilfeller som følger av lov.

 

  1. Konfliktløsning

Klager må rettes til den næringsdrivende innen rimelig tid, se.
Se punkt 9 og 10.
Partene skal forsøke å løse alle tvister i minnelighet.
Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen henvende seg til Forbrukertilsynet for mekling.
«Forbrukertilsynet kan kontaktes på 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Hvis du vil klage, kan du også bruke Europakommisjonens klageportal.
Dette er særlig relevant hvis du er forbruker og bor i et annet EU-land.
Du kan klage her: http://ec.europa.eu/odr.